czwartek, 9 kwietnia 2015

Szaszłyki.BUENO CZWARTEKI z Ladymami.





Wspaniały, już wypróbowany przeze mnie przepis na zdrowe szaszłyki. Otrzymałam go od mojej Czytelniczki Agnieszki, za co bardzo dziękuję i czekam na kolejne :).


Składniki do szaszłyków:

- ogórek konserwowy- 4 szt,
- pierś z kurczaka- 1 szt, 
- papryka - 1 szt,
- cukinia- 1 szt, 
- cebula- 1 szt.
- sos sojowy.

Dodatki:

- surówka z marchewki i jabłka,
- kasza jaglana,
- sos czosnkowy: (4 ząbki czosnku  przeciśnięte przez praskę do tego mała łyżeczka cukru, koperek, bazylia, trochę wody. Wszystko blenderem zmiksować. Dodajemy jogurt naturalny, pieprz i sól. Gotowe).



Wykonanie Szaszłyków:

Najlepiej przygotować je na dzień wcześniej, przed pieczeniem.
Kurczaka pokroić w kostkę i przyprawić solą, papryką słodką czosnkiem granulowanym, wymieszać.
 Nabić mięso na długie wykałaczki, na przemiennie z warzywami.
Przełożyć szaszłyki do naczynia żaroodpornego i polać sosem sojowym.
Tak przygotowane szaszłyki wkładamy do nagrzanego piekarnika- 200 stopni, pod przykryciem. Czas pieczenia to 20 minut.
Po tym czasie zdejmujemy pokrywkę i piec jeszcze drugie 20 minut bez przykrycia. 
Gotowe. Podawać z surówką, kaszą jaglaną oraz sosem czosnkowym.







0 komentarze:

Prześlij komentarz