sobota, 24 stycznia 2015



Przedstawiam Ci kilka ćwiczeń, zaobserwowanych na różnego rodzaju treningach, znanych trenerów. 

Postanowiłam pokazać je foto-relacyjnie, tak właśnie je wykonuję :). 

Mam nadzieję, że i Tobie się spodobają równie bardzo jak mnie.

Ćwiczenia nóg mają to do siebie, że należy kontrolować napięcie mięśni: ud, łydek, pośladków.

Gdy wykonujesz ćwiczenia takie, gdzie należy podnieść nogę do góry stojąc, ważne jest by podtrzymywać ją nie siłą kręgosłupa, a siłą mięśni brzucha.

Ćwicząc natomiast w dole, nie należy na siłę podnosić głowy przy pomocy rąk. Zawsze używaj mięśni brzucha, pośladków podczas tego typu ćwiczeń. 

Niezależnie od tego jaką partię ćwiczymy, musi pracować całe ciało! 

Wykonuj ćwiczenia świadomie, panuj nad swoim ciałem. :)

Pamiętaj, by z wdechem napinać mięśnie pośladków, a z wydechem mocno napinać mięśnie brzucha.



ĆWICZENIE 1

1. Stań prosto, nogi postaw na szerokość bioder.

2. Ręce do góry, ugięte w łokciach, tak by ramiona nie dotykały uszu.

3. Jedną nogę unieś do góry, zajętą w kolanie. (wdech)

4. Zrób nogą wypad do tyłu, a ręce złącz przed sobą. (wydech)

Powtórz rytmicznie 8 razy. Na 9 pogłęb wypad pulsacyjny mogą.







ĆWICZENIE 2

1. Stań prosto, noga do góry, ujęta w kolanie.

2. Jedna ręka ujęta w łokciu, druga sobie wisi.

3. Prostuj nogę w kolanie i w łokciu na przemian. (noga do góry wdech, noga w dół wydech).

Powtórz na każdą stronę po 8 razy.





ĆWICZENIE 3

1. Połóż się na plecach, nogi do góry, zajęte w kolanach.

2. Ręce pod głowę, z uszy, tak by nie ściskać głowy łokciami.

3. Na przemian dociągaj lewy łokieć do prawego kolana i prawy do lewego.

Nie "ciągnij" głowy rękami, użyj mięśni brzucha.

Dociągasz wydech.

Odsuwasz wdech.

Powtórz naprzemiennie 20 razy.



ĆWICZENIE 4

1. Stań prosto, ręce do góry, łokcie ugięte, nie dociągaj ramion do uszu.

2. Wspinaj się na palcach.

3. Przykucnij do przysiadu, opuść łokcie przed sobą, stopy płasko na podłodze.

Wykonaj 8 razy.


Mam nadzieję, że proponowane przeze mnie ćwiczenia Ci się spodobały. Tak naprawdę najważniejsze jest by ćwiczyć, nie ważne, czy na początku robisz po 5, czy 50 powtórzeń, ważne by podjąć wyzwanie i nie poddać się!

Dołącz do naszego wydarzenia i ćwicz z nami!

2 komentarze: